PDA

View Full Version : rain's art


rainfall
02-18-2005, 04:47 AM
heh...since everyone else is doing it...i thought i'd showcase some of my stuff as well. i'll probably upload a pic a day...or something.
neways...i paint in photoshop 7. hope you enjoy my stuff.

this one's named silencist....modeled somewut after killy...heh.

hrm...not really finished but i'm never going to finish it i think, too lazy.

Pokemon Trainer Sarah
02-18-2005, 08:58 AM
Wow, that's really amazing. I really love the face and wings! Great job! :biggrin:

rainfall
02-18-2005, 06:48 PM
thanks...you've got a deviantart account too, cool. nice gallery =]

i should do some pokemon stuff.

TotodileHop24
02-19-2005, 03:07 AM
Wow, that's beautiful. I'ts been a long time since I've seen artwork like that at PE2K. Excellent job!

And yes, I'd love to see some Pokemon stuff from you. :angel:

rainfall
02-19-2005, 06:41 AM
thanks much, heh...i got inspired somehow to do this metallic crobat.

so now i'm trying to finish it. it's like, strange...but you'll see...lol.

Matthew
02-19-2005, 06:29 PM
I can't wait to see it :silly:

That angel is amazing!

rainfall
02-20-2005, 06:55 AM
thanks a lot for the props guys...heh.

here's the steel crobat i've been working on. i'm going to paint a BG to go along with him...not sure what yet.

this is at about 60% of original size...how is it?

Thanatos
02-20-2005, 07:47 AM
Holy crap, that is the most awesome thing I've ever seen!

Great work Rain, absolutely great. Rachel (TotodileHop24) finally has some competition!

rainfall
02-20-2005, 08:25 AM
thanks much thanatos. =]

and...i just now realized how retarded his eye looks zoomed out.

hrm, i'm going to fix that. maybe a glow just doesn't work.

Thanatos
02-20-2005, 10:23 AM
Actually, I don't like the teeth. That's just me personally.

What's your deviantart adress, I wanna see more!

rainfall
02-20-2005, 05:00 PM
the teeth don't look very steel do they? =\

that could be fixed too...everything pretty much's on different layers, lol.

if you want to see more pokemon stuff then you'll be disappointed heh...oh deviantart i'm a photo-manipulator / semi-painter...i do completely different stuff xD

Matthew
02-20-2005, 05:08 PM
thanks much thanatos. =]

and...i just now realized how retarded his eye looks zoomed out.

hrm, i'm going to fix that. maybe a glow just doesn't work.

The eyes seem a little to high on his head, and the teeth just look creepy XD lol... Awesome shading I must say! Gah.... I hate people better than me xD (That was a compliment btw.) lol. Keep up the great work!

Satou
02-20-2005, 05:10 PM
Nya. Those are amazing nyan! Awesome work! :3 I hope to see more of your art in the future nya!

rainfall
02-20-2005, 05:40 PM
thanks =]

and i just figured out why the teeth's all scaryass looking.

there's too many...heh...crobat only has a few teeth. i made it look like human dentures.
that needs to be fixed too.

hrm...any suggestions to what poke i should draw next? no legendaries or starters plz...that's how much i dislike them, lol.

Jessu
02-20-2005, 06:17 PM
Aww.... you won't even do a black Charizard with a scar on it's left eye? :tongue3:

Try doing a Salamence with fire markings on it's eyes.

Hoenn Mirror Girl
02-20-2005, 06:24 PM
Wow... the angel and the steel crobat are BEAUTIFUL.

~* Esper *~
02-20-2005, 07:10 PM
yeah, your art is very, very good. Rachel better watch out ! You should show some more of your art.

sybersaur3000
02-22-2005, 12:21 AM
Aye!
Those are pretty good pieces of art. If only I had photoshop.

Their really dark and cool.

Any chance your going to draw a Kyogre ? > >

Agent Orange
02-22-2005, 01:50 AM
WOW. I mean WOW.

Those...those are the most AMAZING pieces of art I have seen since I last saw Rachel's art thread.

Astounding!

rainfall
02-22-2005, 07:31 AM
heh thanks much guys.

i'm going to redo the crobat a bit. namely, his wings, teeth and eye.
next update will be that...possibly with background.

i can't move onto anything else till i've made it exactly like i've wanted...i'm anal like that...lol.

[ edit ]

hrm..i decided to post up some older stuff while i'm working on crobat...heh. this is syne, an original character designed by me...painted in ps7. she's a spirit channeler and yeah, her scarf is a weapon. i've never actually finished her either...but i do plan to someday.

this is zoomed out at 20% of its original size...i painted it at 2000x4000 pix...but cropped so it could load.

http://www.luminoire.net/syne.jpg

Pokemon Trainer Sarah
02-22-2005, 09:37 AM
That's amazing, and I love the Steel Crobat as well! You're extremely talented, I can't wait to see more! =)

Raddstealth316
02-22-2005, 11:54 AM
I'm stunned....this is absolutely incrediable Rain! :eek: Great work!

rainfall
02-22-2005, 06:46 PM
thanks...and rofl @ your sig, rad. xD

Any chance your going to draw a Kyogre ? > >

i'm not much into legendaries...but i might =]

Jack of Clovers
02-23-2005, 04:55 AM
interesting Steel Crobat... :wink:

and wow on the figure you've drawn. lookin' good. the shading is wonderful. all done with photoshop? :eek:

~Jack~

rainfall
03-03-2005, 12:03 AM
i've been working on this for the past week or so.

it's about 20% of original size...heh...sorry about loss of quality as well but this way it loads faster and i can attach it here.

started, finished in ps7. what do you think?

Matthew
03-03-2005, 12:06 AM
:eek:

... I have nothing else to say...

(That's a compliment, by the way... lol.)

Thanatos
03-03-2005, 05:15 AM
o_O

Woah, that is like, wow, uber-leet. I love it. Well done.

Neptune's Disciple
03-03-2005, 06:06 AM
OMFG THEY'RE ALL BRILLIANT!!!! how much time does it take you to do each one?

rainfall
03-03-2005, 08:16 PM
=O

thanks guys.

yeah, they're all started/finished in photoshop due to lack of scanner...heh. they vary in time, the first angel is only w.i.p so it took about...an hour maybe. the crobat took about 3 hours, main difficulty being individual steel plates. this last one took about a week and a half...on an off of course. i'd guess around 20 hours of work, including sketching, composing, coloring.

here's some w.i.ps of the last piece that you might be interested in seeing. the right is before i added the character, the whole bottom portion, basically...as well as some highlights/smoothing. the left is earlier still, before i even finished the buildings to the right. =d

Hoenn Mirror Girl
03-03-2005, 11:43 PM
Remind me to vote for you at the MotM.

rainfall
03-05-2005, 01:04 AM
thanks =]

this is something that i've done to try and emulate the effect of using a 3D program without actually using one...it's completely done in photoshop. =d

Thanatos
03-05-2005, 01:12 AM
I love it, but I gotta know. How do you manage to make it look 3d without a rendering program?

rainfall
03-05-2005, 01:14 AM
just through shading. it was back early when i first started airbrushing in photoshop and i wanted to practice shading, light and contrast...as long as the shapes are shaded and simple they'll look 3dimensional. shadows are also important in creating the illusion of space =d

Thanatos
03-05-2005, 01:25 AM
Could I use that main little sphere dude in my avatar? Coz that would be awesome.

rainfall
03-05-2005, 01:31 AM
sure that'd be cool =]

sybersaur3000
03-05-2005, 05:00 PM
That picture looks very good. Its kinda wild. Some kind of other realm....

Thanatos
03-06-2005, 01:57 AM
sure that'd be cool =]

Ok, thanks. If you want credit, just say so. I obviously won't claim it as my own.

Thanks a lot Rain.

Neptune's Disciple
03-06-2005, 03:08 AM
Rain, you're absolutely amazing, I have no idea how you can possibly make eery single piece of your artwork look so good!